Jag har skrivit en bok: ”Släktingar kommer till liv”

Skärmklipp 2015-07-31 16.28.15

Min farmor, Nina Kalderén, 1897-1985.

Sedan några år har jag släktforskat. Mormor började för många år sedan att studera kyrkböcker ”live” i olika arkiv. Mamma fortsatte med beställda mikrofilmer på Salems bibliotek. Då kom internet. Jag har haft den oerhörda förmånen att dra nytta av Arkiv Digital och Ancestry för att fullfölja det trägna arbetet som startades av kära mor och mormor.

Om detta finns det nu en liten skrift med olika episoder och bilder från gångna tider. En del är ”fiction” som jag unnat mig med författarens frihet. ”Fiction” som bygger på belagda fakta. För den som vill titta till detta alster så finns boken att läsa här nedan.

Omslag ”Släktingar kommer till liv”

”Släktingar kommer till liv” – boken

Kommentera

