Ilija Batljan får mig nästan att bli landstingskramare

(Från City 24:e maj)

Oppositionslandstingsrådet Ilija Batljan (S) har blivit intervjuad i City ( 2010-05-24, bläddra till sid 12-13). ”Jag är ingen landstingskramare”, säger Ilija, som tar ut svängarna ordentligt i intervjun. Enligt City har han kastat partiboken åt fanders och kör sitt eget race. Skatten ska först höjas och sedan sänkas. Rätt till heltid ska införas i landstinget ”Det är hur enkelt som helst, det är bara att införa”.

Ilija vill också införa bonus för personalen, med exempel från sin tid som kommunalråd i Nynäshamn. ”De kunde dela på pengarna eller åka Finlandsfärja och supa upp dem”, berättar Ilija. Det senare tror jag inte de gjorde.

Två gånger i artikeln får Grekland tjäna som lägsta värdemätare när vi moderater ska kritiseras. Arbetarrörelsens högste politiker i landstinget uttrycker sig milt sagt yvigt. Kanske, eller kanske inte, sker det i överensstämmelse med partilinjen, vem vet. 

Själv är jag ingen landstingskramare. Men när jag läser intervjun är det inte långt ifrån att man blir det.

Intressant?

Comments

  1. hejja batljan!!!

Kommentera

