Tack Berit!

91028berit_assarsson_150pxTyresöMIdag ska jag avtacka en av Stockholms läns mest betydelsefulla kommunalpolitiker, Berit Assarsson i Tyresö.

Under början av min tid som kommunalråd var Berit och jag nästan de enda moderata kommunstyrelseordförandena på Södertörn. Tillsammans har vi hållit den moderata fanan högt. Samtidigt har vi båda ansträngt oss för att Södertörnskommunerna – med varierande politisk majoritet – har lyckats etablera ett gediget samarbete, inte minst för att Södertörn ska kunna tala med en röst.

Berit är verkligen en strålande företrädare för Moderaterna och Tyresö. Här sker ingen onödig polemisering. Istället visar Berit ofta en välgörande förmåga till klarspråk, där många annars tvekar. Dessutom är Berit rasande trevlig och fin att umgås med.

Oj, vad jag och många med mig kommer att sakna dig, Berit! Vi önskar dig allt gott och tackar av dig på det enda ställe man kan celebrera en riktig ”lady”; på Tyresö slott.

Kommentera

